Не питай, що місто зробило для тебе, а спитай, що ти зробив для міста!
Меню сайту

Наше опитування
Звідки дізналися про сайт?
1. від члена ради
2. на прес-конфереції
3. зі ЗМІ
4. інше
Всього відповідей: 1

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

З метою дотримання вимог абзацу третього пункту 3 Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 жовтня 2004 року № 1378, Міністерство юстиції виносить на громадське обговорення проект концепції Закону України "Про Основні засади державної комунікативної політики” з метою забезпечення вивчення та врахування думки громадськості щодо зазначеного проекту концепції.

Проект
 
КОНЦЕПЦІЯ
проекту Закону України "Про Основні засади
державної комунікативної політики”
 
Загальна частина

Комунікації між органами державної влади та громадськістю є однією з умов демократичного розвитку держави, становлення громадянського суспільства в Україні.
У демократичному суспільстві політика держави формується з урахуванням інтересів та потреб громадян. Взаєморозуміння всіх суб’єктів формування та реалізації державної політики (органів державної влади, інститутів громадянського суспільства, громадян), забезпечення їх взаємодії в реалізації завдань єдиної державної політики дає змогу державі розраховувати на підтримку населення, а гілкам влади – досягати порозуміння, узгоджувати позиції, визначати шляхи реалізації єдиної державної політики.
Конституція України зобов’язує органи державної влади інформувати про свою діяльність, доводити до відома громадян законодавчі та нормативно-правові акти та надає громадянам право на участь в управлінні державними справами, направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів.
На сьогодні питання комунікації органів державної влади, органів місцевого самоврядування, засобів масової комунікації, громадськості регулюються законами України "Про інформацію”, "Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації”, "Про основні засади розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007-2015 роки”, "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, "Про звернення громадян”, "Про місцеве самоврядування в Україні” тощо.
Проте процес інформаційного обміну між громадськістю, засобами масової комунікації, органами державної влади, органами місцевого самоврядування на сьогодні проходить складно, оскільки не сформувалися демократичні традиції в управлінні державою, аналогічні тим, що існують в розвинутих демократичних країнах. Крім того відсутні загальні легітимні принципи інформаційного обміну, які передбачалося визначити у Концепції інформаційної політики, схваленій у 2002 році Верховною Радою України у першому читанні.
На сучасному етапі розвитку суспільства настав час зміни парадигми в регулюванні процесу обміну інформацією на засадах комунікації, як то відбувається у демократичних країнах, де значне місце відводиться налагодженню зворотного зв’язку, громадського контролю за діяльністю органів державної влади, органів місцевого самоврядування.
Аналіз актів законодавства, що регулюють питання комунікації органів державної влади та органів місцевого самоврядування з громадськістю, свідчить, що ними не враховується розвиток нових інформаційно-комунікативних технологій. До того ж цими актами врегульовано лише певні форми комунікації з громадськістю та засобами масової комунікації, а положення постанов Кабінету Міністрів від 15 жовтня 2004 року № 1378 "Деякі питання щодо забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики” та від 5 листопада 2008 року № 976 "Про затвердження Порядку сприяння проведенню громадської експертизи діяльності органів виконавчої влади” поширюються лише на органи виконавчої влади. Натомість, механізм здійснення громадського контролю за діяльністю органів державної влади та органів місцевого самоврядування актами законодавства залишається невизначеним.
Нагальна потреба у розробленні і реалізації засад державної комунікативної політики обумовлена необхідністю запровадження загальних стандартів двостороннього інформаційного обміну між органами державної влади, органами місцевого самоврядування, громадськістю, засобами масової комунікації, відсутність якого призводить до зниження якості рішень через неврахування інтересів всіх зацікавлених сторін. Наслідком цього є зниження рівня довіри громадян до органів державної влади, створення соціальної напруги в суспільстві.
 
Мета Концепції

Мета Концепції полягає у визначенні шляхів законодавчого врегулювання становлення комунікацій у суспільстві, в першу чергу, між органами державної влади, органами місцевого самоврядування, засобами масової комунікації, громадськістю на принципово нових засадах рівного, взаємовідповідального соціального діалогу, що сприятиме зміцненню демократії, становленню громадянського суспільства в Україні.
 
Шляхи та способи розв’язання проблеми

Становлення громадянського суспільства та зміцнення демократії в Україні можливе за умови законодавчого регулювання впровадження у взаємовідносинах органів державної влади та органів місцевого самоврядування із засобами масової комунікації та громадськістю стандартів комунікації з урахуванням досвіду західних країн з усталеними традиціями демократії.
Оптимальним способом розв’язання визначеної проблеми є розроблення і прийняття Закону України "Про Основні засади державної комунікативної політики”.
Основні засади державної комунікативної політики повинні визначати:
  • терміни "державна комунікативна політика”, "комунікація”, "відкритість”, "прозорість”, "інститут громадянського суспільства”, "громадськість”, "збори громадян”, "консультації з громадськістю”, "громадське обговорення”, "вивчення громадської думки”, "електронні консультації”, "громадський контроль” тощо;
  • оптимальну комунікативну модель інформаційного обміну між громадськістю, засобами масової комунікації, органами державної влади та органами місцевого самоврядування, що включатиме принципи, основні методи і способи комунікації між ними;
  • цілі та пріоритетні завдання державної комунікативної політики, зокрема:
    • сприяння становленню громадянського та інформаційного суспільства в Україні;
    • розроблення демократичних стандартів комунікації органів державної влади, органів місцевого самоврядування з громадськістю та засобами масової комунікації;
    • здійснення заходів щодо покращення стану забезпечення відкритості та прозорості органів державної влади та органів місцевого самоврядування;
    • сприяння розумінню громадянами основних пріоритетів державної політики, механізмів участі в управлінні державними справами;
  • принципи здійснення державної комунікативної політики;
  • напрями державної комунікативної політики, зокрема:
    • нормативно-правове регулювання – структурно-правове визначення засад, створення належної нормативно-правової бази;
    • соціально-економічний – сприяння суспільній стабільності, підвищенню рівня довіри громадян до органів державної влади та органів місцевого самоврядування;
    • організаційний – створення системи комунікацій органів державної влади, органів місцевого самоврядування, засобів масової комунікації та громадськості шляхом визначення повноважень суб’єктів системи та впровадження кращого світового досвіду;
    • громадянська освіта – виховання нового покоління шляхом формування у свідомості людей комунікативної культури;
  • права та обов’язки органів державної влади та органів місцевого самоврядування, інститутів громадянського суспільства та інших учасників правовідносин, пов’язаних із забезпеченням комунікацій між ними.
 
Очікувані результати

Прийняття Закону України "Про Основні засади державної комунікативної політики” сприятиме:
  • зміцненню демократії, становленню громадянського та інформаційного суспільства в Україні;
  • забезпеченню реалізації конституційного права громадян на інформацію та участь в управлінні державними справами;
  • підвищенню ефективності державного управління, встановленню партнерських відносин між громадськістю та органами державної влади і органами місцевого самоврядування, підвищенню рівня довіри до органів державної влади та органів місцевого самоврядування;
  • забезпеченню врахування законних інтересів громадян та інститутів громадянського суспільства під час формування та реалізації державної політики.
Ви зайшли як
Гість
3.149.239.110
Вихід

Форма входу

Пошук

Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Архів записів

Copyright MyCorp © 2024