Не питай, що місто зробило для тебе, а спитай, що ти зробив для міста!
Меню сайту

Категорії розділу
Наука [2]
З преси [8]
Звернення [1]

Наше опитування
Звідки дізналися про сайт?
1. від члена ради
2. на прес-конфереції
3. зі ЗМІ
4. інше
Всього відповідей: 1

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Статті » З преси

За етанолом майбутнє!
Прогнозуючи, яким буде автомобіль через рік, десять або більше років, фахівці все частіше замислюються про те, які джерела енергії будуть приводити в рух цей вид транспорту. Адже запаси нафти невідтворні, і в кінцевому рахунку неминуче настане момент, коли вони будуть вичерпані. Вчений світ замислюється про можливість використання електромобілів або навіть водневих двигунів. Але все частіше лунають думки, що водень стане реальною альтернативою бензину тільки років через 20-30, а ідея електромобіля взагалі мертвонароджена, оскільки левова частка електроенергії в наш час виробляється шляхом спалювання все тієї ж нафти. Подібні спори останнім часом розгорілися з новою силою у зв'язку з початком масштабної антитерористичної боротьби. Як відомо, більша частина запасів нафти розміщується на території мусульманських держав, в особі яких західні держави вбачають посібників світового тероризму. Таким чином, купуючи нафту в мусульманських країнах, Захід спонсорує тероризм, з яким так запекло бореться. І відмова від бензину багато хто вважає одним із способів боротьби з тероризмом. Але якщо не електрику і водень, тоді що ж? За двадцятого століття планета покрилася інфраструктурою бензоколонок, бензовозів і всього того, без чого вже немислимі не лише мегаполіси, а й дрібні населені пункти, більш-менш значимі дороги. Вкладено мільярди доларів, працюють сотні тисяч людей. Просто взяти і відкинути все це, запровадивши принципово нову мережу, неможливо. Однак у випадку зі спиртовим двигуном це і не потрібно. Вже сьогодні реально працює паливо Е85, що складається на 85% із етилового спирту і лише на 15% з бензину, цілком можна розвозити тими ж бензовозами і продавати на бензоколонках. Та й технічні показники спирту як палива приблизно такі ж, як у бензину. Чи давно виникла ідея двигуна внутрішнього згоряння, що працює на спирті, і як ставиться до неї автомобільна промисловість? Спочатку двигуни працювали або на бензині, що був відходом від виробництва гасу, або на спирті. І тривало це досить довго. Наприклад, на зорі радянської влади фахівці закупили в американців двигуни, щоб виробляти електрику в глухих районах. А бензин туди поставити забули. Так ось, комісари, щоб уникнути трибуналу, заливали у бак самогон. І лампочка горіла. Однак у міру розвитку нафтопереробної промисловості та автомобілебудування стали адаптувати машину під використання бензину. Проте навіть у сучасному автомобілі є лише кілька деталей, розрахованих тільки на бензин. На сьогодні не існує технічних причин, через які нині діючі автомобілі не могли б бути переведені в основному на спирт. Те, що цього не відбувається, пояснюється лише небажанням західних урядів. Що ж до автомобільних компаній, то вони вже почали випуск машин, які можуть їздити як на чистому бензині, так і на суміші бензину з будь-яким вмістом спирту, аж до 85% (Е85). У General Motors, наприклад, такими автомобілями є джипи Chevrolet Silverado і GMC Sierra. Також машини на "гнучкому паливі" випускають вже і Ford, і Mercury, і Mazda, і Isuzu, і DaimlerChrysler. Кількість таких автомобілів поки мало, та й місць, де є небензинові заправки, далеко не достатньо. Проте в Міннесоті вже введена програма, за якою в регіоні з'явилося більше двохсот заправних станцій з Е85. Таким чином, фермери штату намагається перейти від імпортованого бензину на сільськогосподарський спирт, який вони самі ж тут і виробляють. Чи не є ідея запровадження спиртових двигунів на сьогодні, втраченою можливістю? Наприкінці 70-х років Бразилія опинилася у важкій ситуації. З одного боку, арабські держави влаштували нафтове ембарго і підняли ціни на нафту. З іншого - в країні почався найважчий фінансова криза. Імпорт необхідної кількості нафти став практично неможливий. Однак Бразилія була найбільшим виробником цукру, а з цукру роблять спирт. У найкоротші терміни не така вже й сильна бразильська економіка перевела весь свій автопарк з бензину на спирт. У 1994 році в Бразилії на спирті їздили 4,36 млн. машин. Бразильський національний банк розвитку виділить $ 16 млн. для добудови комплексу перевалці наливних нафтових вантажів. До складу комплексу, крім потужностей по перевалці рослинного масла і хімічних вантажів, входить перший у світі термінал по первалці алкогольного палива (етилового спирту, широко використовується в Бразилії замість бензину). Кредит для інвестування в термінал отримають транснаціональна компанія Cargill, бразильські Ultracargo і Crystalsev. Загальний обсяг ємностей на терміналі становитиме 150 тис. куб.м. Вартість терміналу - $ 33 млн. Спирт замість бензину - подвійна вигода. Китай планує переходити з бензину на етанол у національних масштабах. Вже наступного року влада почне масштабну кампанію з розвитку виробництва етанолу з зерна по всій країні. Причиною такого кроку є стрімке зростання цін на нафту і нестача електроенергії у великих містах на півдні країни. Крім того, широке використання етанолу дозволить покращити екологічну ситуацію напередодні Олімпіади-2008 у Пекіні. Було оголошено про початок активного виробництва етанолу в провінціях Хубей, Шаньдун, Хебей і Цзянсу. До цього етанол використовувався лише в декількох містах Китаю. Один з них - Чженчжоу, столиця провінції Хенань у центрі страни. Використання винного спирту замість бензину дозволило в Китаї заощадити 700 тис. тонн сирої нафти. У Китаї знайдено заміну бензину, якою став винний спирт. Батьківщина цього чергового китайського винаходу - північно-східна провінція Цзілінь. У 2003 р. там почався експеримент з переходу транспорту на використання бензину, основою якого є винний спирт. У даний час в результаті реалізації майже 2 млн. тонн нового виду автомобільного палива в провінціях Цзілінь, Хейлунцзян і Ляонін вдалося заощадити 700 тис. тонн сирої нафти. За твердженнями фахівців, бензин, заснований на винному спирті, до того ж скорочує викид в атмосферу токсичних газів. Новий вид палива користується величезною популярністю у автовласників. Держрада КНР уже прийняла рішення приступити до переходу на нього ще в шести китайських провінціях. У разі успіху це допоможе вирішенню енергетичної проблеми, яка загострюється в Китаї. До 2010 р., за прогнозами, у країні буде нараховуватися 100 млн. автомобілів, виробництво палива для яких може стати важким тягарем для китайської економіки. У китайського керівництва є й чимало супротивників з цього приводу у лавах китайських нафтових компаній. Поки що етанол як паливо для автомобілів досить широко використовується тільки в Бразилії, де спирт у великих кількостях виробляють з цукрової тростини. Сільське господарство на службу промисловості У 30-ті роки, захоплюючись сільським господарством, Форд став одним з найбільших землевласників у США. Він цікавився меліорацією, селекцією рослин, агрохімією, отриманням нових матеріалів "з того, що можна знайти в лісі чи в полі". За його завданням фахівці інженерної лабораторії переробили сою в міцний матеріал типу пластмаси, побудувавши з нього експериментальний автомобіль, на якому можна було їздити. Форд пропонував замінники традиційних матеріалів - пластмасу з органічних речовин замість металу, молоко із сої, етиловий спирт із зерна та картоплі замість бензину, формування цегли з землі, що витягується під час риття котловану. На лісових промислах він створив практично безвідходні, екологічно чисті виробництва, а служба утилізації використовувала майже без залишку старі автомобілі, металевий і дерев'яний лом, тирсу, різноманітне сміття. Власні ферми Форда стали майданчиками для різних дослідів, аби окупити продажем продуктів харчування. Він приділяв увагу благоустрою місцевості, де розташовувалися його володіння. Десятки мільйонів доларів жертвували на приватні школи з практичним ухилом (механіка для хлопчиків, домоведення і догляд за хворими для дівчаток). Популярність автоспорту постійно зростала, і в 30-ті роки 20-го століття автогонки отримали репутацію одного з найпрестижніших і видовищних видів спорту. Однак почалася Друга світова війна, і про автоперегони на час довелося забути. Після закінчення війни в Європі панувала розруха і про швидке відродження автогонок ніхто навіть і не думав: багато трас було зруйновано, заводи закрито, бензин був дуже дорогий. Тим не менш, саме після закінчення війни виникла гостра необхідність у спортивних видовищах, які дозволили б людям хоч якось відволіктися від своїх важких післявоєнних буден. Автоспорт почав поступово долати період розрухи, відновлювалися траси, відроджувалися автоклуби. Вже 9 вересня I945 р. у Булонському лісі під Парижем пройшла перша післявоєнна гонка. У тому році ця гонка виявилася єдиною, а в 1946-му пройшло вже 15 гонок - у Франції, Італії, Швейцарії та Іспанії. У перших повоєнних перегонах брали участь будь-які автомобілі, які підходили під категорію спортивних. Як паливо замість дорогого бензину використовувався більш доступний спирт. Чи достатньо сьогодні у світі виробляється спирту, щоб замінити їм 85% бензину? Сьогодні більшість спирту виробляється біотехнологічно із сільськогосподарської продукції, такої, як кукурудза або цукрова тростина. Однак незважаючи на те, що з 1993-го по 1998-й роки світове виробництво спирту зросло на 4,5 млрд. літрів на рік, дійшовши до 33,3 млрд. літрів, просте екстенсивне збільшення сільськогосподарського виробництва проблеми не вирішить. Виникне і брак посівних площ, і загроза неврожаю. Істинне рішення, напевно, буде лежати в біотехнологічний розробці нових мікроорганізмів, які більш ефективно зброджують цукор на спирт або економічно виробляють спирт з принципово нових видів сировини, наприклад, водоростей. Також свою роль відіграє і генна інженерія. Чи існують інші причини, крім тероризму, за якими має сенс переходити на спиртові двигуни? Так, це екологія. Вихлоп спиртового двигуна набагато чистіше, ніж бензинового. Недарма спиртові двигуни називають ще зеленими двигунами. У масштабі планети ця проблема найближчим часом зросте до катастрофічних розмірів. Рівень життя в Китаї та інших традиційно бідних країнах зростає, а разом з ним збільшується і кількість автомобілів, і вихлопів. Перше, на чому намагаються економити бідні люди, - це на системі очищення. Наївно думати, що їх можна перевиховати. Швидше, варто впроваджувати менш шкідливий вид палива. Я вже не кажу про те, що аварія на нафтотанкерах - це екологічна катастрофа, а в разі аварії спиртовозу основною проблемою може стати а нафтотанкерах - це екологічна катастрофа, а в разі аварії спиртовозу основною проблемою може стати хіба що брак закуски. Альтернативою існуючим технологіям є технології, орієнтовані на переробку рослин, що використовують для свого зростання сонячну енергію. Ці продукти можуть закрити практично всі потреби людства в енергоресурсах. Одним з продуктів, який можна отримати з усіх рослин, є спирт. Його можна використовувати в усіх видах установок, що рухаються, замість бензину. Виробництво спирту вирішить, хоча і значну частину, але не всі проблеми. Людство використовує дуже багато матеріалів, які отримують із невідновлюваних природних ресурсів. Не менш перспективним є використання замість бензину етилового спирту. Однак тут інтереси автомобілістів, напевно, зіткнуться з інтересами нафтових картелів і виробників питного алкоголю. Чи перейде автотранспорт на етанол, багато в чому залежатиме від результатів китайського експерименту. В Україні, на жаль, з огляду на потужний лобістський натиск нафтотрейдерів, далі розмов нічого не робиться, але ж завтра буде пізно. Україна потрапляє у все більшу енергетичну залежність від інших країн-експортерів нафти. На карту поставлена незалежність України!
 
С. КИСЕЛЬОВ, політолог
Опубліковано: газета Український Південь. - 2009. -  № 36


Джерело: http://mnru.mk.ua/viewstory.php?sid=82335&page=2
Категорія: З преси | Додав: tserge (10.10.2009)
Переглядів: 844 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Ви зайшли як
Гість
3.21.34.0
Вихід

Форма входу

Пошук

Copyright MyCorp © 2024